2010-04-30

geekhjälp önskas

okey, nu är det såhär att jag ska köpa ny laptop. en sån mini. & tänkte lite vad man ska tänka på. mina skills på support/data-området är ju varken uppdaterade eller särskilt befintliga. det enda jag vet är att RAM betyder minne. om vi säger så kanske det märks vilken nivå jag ligger på. men har hört att man ska tänka på lite andra saker som jag inte fattar ett jota av. vill bara ha den till musik, surfa, photoshop & bilder. jag är varken gamer eller lanare, vilket kanske är tur med tanke på mina kunskaper.. så help please.


& finns fnac bara på madeira shopping eller?

1 comments:

Linn sa...

jag köpte ju nyss ny dator som du vet, en mini. så kan ju dela med mig av de tips jag fick :)

1, ett HDMI-uttag kan ju va bra, för det innebär att du kan koppla datan till TV-uttaget, ett uttag som inte alla datorer har. Så har man en mini o blir sugen på att streama o man stör sig på lilla skärmen, så äre enkelt om man vill ha en större skärm :)

2, minnet. om du inte ska ha en extern hårddisk kan det ju vara bra att titta efter nåt med mer minne. Min mini (har en Dell) har 500 GB i minne, vilket är rätt mycket för en mini. så många bilder och kanske filmer får plats :)

Mina kunskaper vad gäller datorer och det tekniska är också väldigt begränsade, men hoppas detta va till ngn hjälp iaf ;)

puss!