2009-11-05

äntligen något att se fram emot

jag & mannen har talat ett tag nu om att vi skall dra på en kryssning när tillfälle infinner sej. skulle vara RÄTT nice. personligen vill jag dra på kryssningen som går bort till turkiet & alla länder emellan & sen tillbaka till funkis, men då måste man flyga till spanien eller nåt sånt träligt & det vet vi inte om vi orkar. en annan cruise är en som startar & ends up i funkis, som går ner till kanarierna & sen bort till casablanca & tillbaka. hur nice? först & främst stanna några dagar på kaniarie = ikea, lakrtis, köttbullar, lingonsylt, h&m (bara det är värt det) & har alltid velat åka till marocco. speciellt efter jag sett alla program på travel channel. skitsamma om det gynnar araberna så dom kan bygga vapen för mina turistpengar & spränga europa. (har ju redan bestämt att aldrig åka till thailand av den simpla anledningen att äckliga svennegubbar kommer undan med att köpa småpojkar. kommer aldrig vilja gynna ett sånt land no matter hur snyggt/vackert/underbart det är.) så kan ju faktiskt inte vara emot alla länder i hela världen. även om det inte är speciellt svårt.. hmm anyway, kryssning vare ja. & det bästa av allt är ju priset - runt 500€ all inclusive är ju otroligt billigt. pröjsar man det dubbla blir det en 2-veckors bort till brasilien & tillbaka. men orka åka bort till andra sidan jorden för att få lyssna på ännu mer portugusiska? ha ha. men nä. skulle var nice det också. får se vad som bestäms. joe sa att det skulle bli en suprise så man vet aldrig vad han drar fram ur skjortärmen. kanske blir en katamaran-tur, vad vet jag. gött att ha nåt att se fram emot iaf. även om jag måste erkänna att jag är skräckslagen inför ett titanic-scenario.

3 comments:

Isabelle sa...

Kanariaskryssning sista veckan i februari! I sånna fall ses vi =)

Pammis sa...

Dumt o dömma landet som blir utnyttjag (thailand) och inte sverige (som utnyttjar). Åk dit och stödj det istället,så kanske de inte behöver ligga med äckliga svennegubbar. Så ser jag på det ;) En kryssning låter förresten alldeles alldeles underbart!

mady sa...

nje. håller inte med. deras regering borde shape:a up lite & inte blunda för vad som pågår när det är så obvious.

i know, kryssning är nästa stopp :)