2009-05-28

bedroom dancing?

nej. det blev ingen storhandling igår till min oootroligt stora besvikelse. tar dock igen det idag istället. (men ska till hyper sã & kolla in krukor & blommor & sånt tantigt till nya lägenheten.) nej, jag & tillbehöret (som jag förövrigt måste sluta kalla tillbehöret eftersom det faktiskt är en liten mini-människa. så bara för att han är så scary lik tom cruise kommer jag hädanefter kalla honom tcj - tom cruise jr) åkte till mojans för att kolla barca - manu. såg förövrigt nada för alla tjockskallade engelsmän & portugiser (läs: svenskar) så satte mej & läste "Vattenmelonen" av marian keyes istället (suveränt val! mer om boken senare) tills jag fick flisor & träsmak i röven & det var dags att åka hem. väl hemma var jag så utmattad att jag gick & la mej på studs & läste. när J kom & la sej trodde jag att "finally! lite när- & uppmärksamhet!". nä. han tog ju såklart fram papper & penna & så skulle vi visst lära oss svensk grammatik. "jag äter. jag åt. jag ska äta". jag kan ju såklart tänka på cirka en tusen andra aktiviteter som skulle var mer lockande & framför allt roande. ända in på småtimmarna var jag tvungen att ligga där & pinas & svara på frågor om böjelser & plural & presens & bakåt-i-tiden. så att jag är matt idag är väl inte så konstigt. var ju tvungen att damma av arkiv jag inte använt sen trean. & då snackar vi trean på lågstadiet. skulle inte hånat det där med stormarknad igår alltså. det får jag ju smaka på nu.

0 comments: