2009-05-15

to love or not to love?

jag & dearest fia hade en intressant diskussion förut. skillnaden mellan att ju längre söderut man kommer, desto enklare blir det där med löve. en karl som hon träffade när hon reste över atanten hade sagt de tre magiska (tragiska?) orden:

F: jag sa åt honom att inte säga så och han tyckte jag sa: ok now im getting pissed off
M: haha ja det hade väl egentligen passat bättre! komma här & älska! fyfan!
F: det är ju skillnad på att vara förälskad och kär och sen att älska.
M: i know. fast kanske är det vi svenskar som har lite fler grader för vi vill dra ut på det så länge som möjligt. vi inte vill stämpla oss som kärleksmänniskor. kanske? Vi är lite rädda för det där med känslor.
F: ja, kanske för att säger man det.. älska-ordet.. ja. då är man utblottad. och det gillar ju inte vi svenkar.
M: japp. man ska vara reserverad. självständig. inte låta nån komma en in på livet.
F: nog för jag ändrats ganska mkt på att ha bott i portugal och varit runt lite, men det där med känslor.. kommer man någonsin ändras?
M: jag tror det är kört för oss. vi är för inbitna.
F: fan.

1 comments:

Pammis sa...

Haha, tack!! men jag är ledsen att behöve breaka your heart. Madeira är en ö. :) puss på dig.