2009-05-07

yesterday came suddenly

micket nice gårdag. efter jobbet sladde jag, hilde & sandra bort till teatro för lite sallad & cola light. var ju inte igår man hängde med sina roomies direkt! (eller jo, det var ju faktiskt igår..) dom är så söta dom där. smack! smidde lite planer inför helgen. de enda meningarna jag uppfattade var "biltur på lördag" samt "vin på balkongen". he he.

sen tänkte jag vara handlingskraftig & köpa den där förbannade kjolen på dorothy perkins jag glott ögonen ur mej efter. sagt & gjort. tyckte dock den satt föör tight än tidigare gånger jag testat den. slog mej då att jag inte gjort nummer två på 7 (sju!) dagar vilket resulterat i.. ja, ballongmage minst sagt? köpte kjolen i sizen som satt bra iallafall, men efter laxeringskuren i morse måste jag nog erkänna att kjolen några centimeter mindre passar bättre så här i efterhand trots allt. ska dit nu & be på mina bara knän att jag får byta storlek. annars kanske det blir auktion på jobbet, vem vet?

sen kom J & hämtade mej & vi drog upp till svåger med fruga (svåger? hur gammal har jag gått & blivit egentligen?) där det bjöds på fotbollsmatch, öl & chicken wings. & jag är nog den mest ointresserade personen i världshistorien när det kommer till sport MEN den där norska domaren kunde väl ingen missa? nu "hejade" jag visserligen på barca, & chelsea borde kanske gjort två mål direkt i början av matchen, men seriously, vilken nolla. & jag är inte den som shit-talkar färdenesländers åkomma, men nån måtta eller..? sen hem & kolla på desperate housewife & sen krypa till kojs.

nu ska jag & linnsan gå på bio minsann. "he's just not that into you". tror verkligen den kommer vara svinbra.

toodles.

0 comments: