2009-05-05

en extra plats i himmelen

vi har haft som tradition nu i ett par herrans massa månader att åka på roadtrips på lör/söndagarna. man kommer ju inte så överdrivet långt bort & för det mesta är det samma gamla ställen vi åker till. seixal, porto moniz, ribeiro frio osv. anyway, härom helgen skulle vi upp till jungle rain & tog trippen upp till Pico do Areeiro. är ju redan snorkallt som det är däruppe, men nu regnade det & molnen var låga så att inte stället hade förfrusit förstår jag bara inte. anyway, där i molnet såg vi två turister som stod med tummen i vädret & J stannar, human som han är, för att picka up turisterna. personligen hade jag nog bara kört vidare (som att jag hade kört där uppe ändå he he) eftersom jag har alldeles för dyrbara grejer i väskan. instapplandes i bilen kommer två genomfrusa fransmän (fransoser?) & stammar fram "porto moniz! porto moniz!". så det var ju bara att köra iväg. & döm av min förvåning, fransoserna var faktiskt trevliga. fine, hade inte mina bristande språkkunskaper i franska - eftersom jag läste tyska i skolan - gjort att jag mest satt tyst hade man kanske erövrat en & annan erfarenhet, men det var första gången jag träffade fransoser på vift samt plockade upp hitch hikers. im amazed.

0 comments: