2009-05-22

suécia, em meu coração

jag börjar bli så sjukt pepp på sverige alltså. om en & en halv månad. sinnes. bara kunna kliva in på paris ("som hemma" säger jag bara inte) & beställa en vanlig svart kaffe på svenska. inga konstigheter. inte behöva knövla med dricks. ta påtår. sitta i timmar på uteserveringen med bågarna i högsta hugg. ta en cigg är ju iofs uteslutet, men ja you get the picture. av någon jävla märklig anledning saknar jag karlskoga. det trodde jag inte! men jag måste säga att det är nice att ta värmlandsvägen ner till "centrum". björkarna & kullerstenen. bussarna som det står "glad sommar" på, istället för destinationen. ska hyra bil med J. ta ut honom till lunedet så han får klappa dom svenska djuren. ho ho. spela minigolf. gå till red brick - tur för mej för i love it, tur för J för att det finns guinnes. vi ska förmodligen bo på statt, är det nice där eller? eller vart finns bästa hotellet i karlskoga? stannar bara i kga ett par dagar. sen blir det örebro, stockholm, (& av någon jävla märklig anledning vill J till skåne av alla ställen. no offence, men tack men nej tack. den enda stabila skåningen jag nånsin träffat är typ attebatte & han kommer för det andra från ungern) & så vill J dra en repa till oslo. måste såklart ändå ner till bengtsfors (he he) & pussa på maria, så oslo är ju faktiskt inte speciellt långt bort. inte liseberg heller. eller smögen. åh så lite tid, så många måsten. (om jag får som jag vill åker vi hem i jul också. är inte så sugen på portugisiskt julfirande för 3e året i rad) skulle även vilja åka upp till åre. mitt lilla pickande kycklinghjärta finns ju faktiskt i duved av alla ställen på hela jorden så det skulle verkligen vara värt all bensin i väärlden. mm. får se vad han säger, göbben. men ska bli skönt att komma hem iallafall. pussa på jerris, ninis, carris, lorris, mamma & mormor. äta glass i nora & ta båten ut till ön. hm, inser nu att jag skulle behöva en hel livstid för att hinna med allt jag vill göra. men det ska nog gå bra. pressa schemat. STATT är något däremot jag inte vill göra. dock fyllepizzan på viking. he he.

hursom. framgår nog ganska klart var mina tankar befinner sej just nu. suécia.

(tänkte lägga in en fin bild på karlskoga, men google vill endast visa bilder på blonda statt-tjejer, gelleråsen & anstalten. kanske är det bara det karlskoga innehåller - fjortisar, mcdonalds-raggare & kriminella. ho ho)

2 comments:

Fia sa...

hrm, om du nu glömt bort det så bor jag i oslo nuförtiden. :P

mady sa...

i know love, det hade jag ju självklart i åtanke :)