2009-05-28

drifting drifting

på lördag har jag inte rökt på två veckor. kan inte minnas sist jag var rökfri i två veckor. & det ska firas! men inte med en visit på stormarknaden. vad sägs om att påta i trädgården, titta på hundra avsnitt av "Glamour", ordna syjunta eller varför inte en träff över sju sorters kakor? (vad har pensionärer mer för sej? skulle kunna fundera på vad mormor gör, men mormor aktiverar sej inte som andra mormosar. hon är ute & shoppar, åker färjor till estland & finland & dansar bugg stup i kvarten. ja, när hon inte hälsar på sin nya "pojkvän" som hon snappat upp nånstans. hon har inte tid för att virka glasunderlägg & små dukar. inget bra exempel med andra ord.) ibland undrar jag om det inte är dags för mej att gå & bryta lårbenshalsen så jag åtminstone får känna på hur det känns att vara lika gammal som jag. nästa inköp blir såna där spikplattor man sätter under skorna så man inte halkar när man är ute & promenerar.

nä. undrar om man skulle ta & rycka upp sej lite & inse att man faktiskt inte står med ena benet i graven. tills det är dags för storhandling & familjesysslor nästa gång.

3 comments:

Fia sa...

haha, fan vad jag älskar dej!

Isabelle sa...

Du e grym hesten!
Hang in there! jag har hållt upp i två månder nu =)

carouline sa...

fick ditt brev madylove! tack! så fint!! :) det värmde i hjärtat! <3
när kommer du till sverige? vilket datum?
puss