2008-03-09

myssöndag med familjen mysbyxa

hah. iom min 'lugna' lördag vaknade jag idag aaaalldeles för tidigt. drog på mej mysbyxorna, myshood & gympadojorna. tog bananbacken upp till blatte1 & blatte2 för lite sällskap & terapi. & damn, det hjälpte. vi bestämde oss iallafall för att hyra en bil & dra med maria. så knallade ner till avis, fick tag i en bil, tog den till canico för bowling & biljard & öl. hem igen. släppte av pöjkera. & sen det som är det absolut bästa med den här ön. sitta i en bil med maria. lyssna på lugn musik. åka på vägar som inte är i funchal. åka runt i cirklar. det är terapi när den är som bäst & jag vet inte hur jag ens ska kunna försöka sätta ord på hur bra jag mår när jag är just där. i en bil med maria, på madeiras vägar.
sen hem & hämta tessan & sen upp till chamorra/jamboto (vad är skillnaden?) för pe de cabra (getfötter, på portu. men är en dryck gjord på rövin, mörk öl, socker, oboy & limeskal. yum). & sen hem. (& vad händer så fort man tar av sej skorna & har satt på coldplay? jo det där förbannade ljudet av ett sms..) men ja, muito bom dia! så nu sitter jag mest & väntar på att herr blund ska leda in mej i sängen & släcka mina ögon för en ny, härlig & spännande arbetsvecka! ^^

0 comments: