2008-03-24

somebody, save me

precis vaknat efter en mycket underlig & hemsk dröm.

det var krig. men inte på madeira. det var vi + mackkillen, jojo, secret & johnny. samt en massa andra svenskar. vi flydde först och främst från madeira, här var vi förföljda, till estland. vi flydde till kriget (bara det visar ju hur en svensk tänker). med madeiras skogar, estlands städer & sveriges backar och kullar. dom hade lagt ut fällor i skogen bestående av enorma kittlar som det var små skakiga broar över. jag fick ganska snabbt syn på ett litet barn som stod helt själv där i skogen, med den estländska/portugisiska armén (bägge var emot oss nämligen) tätt i hasorna. så jag drog tag i barnet & släppte det inte för allt i världen under hela drömmen. förutom när vi trodde kriget var över. alla vi som överlevt stod på en mur för att se ner över staden kriget var i. trodde vi. det visade sej att pansarvagnarna var precis runt hörnet. & som i slomotion ser jag hur en vänder sej mot barnet jag hållt tag i hela tiden & med nöd & näppe (ni vet ju hur sakta man springer i drömmer) lyckas jag ta tag i barnet & återigen springa därifrån. den här gången bestämde jag mej för att ta barnet & lämna övriga gruppen. hamnade i en annan stad, vid en buss/tågterminal som det stod "A Suécia" ("till sverige") på. så jag grabbade tag i ungen, sprang över övergångsstället & precis när jag skulle hoppa över till terminalen, vaknade jag.

inte för att man är sådär jätteroad av andras drömmar, jag vet. hände tusen sjuka grejer till, men det kommer jag aldrig kunna förklara iallafall. men det jag vill komma till är: vad fan betyder det? det som är skumt är att jag igår bytte text på msn till "não há paz" som vilket betyder "no peace". creepy.

0 comments: