2008-04-14

domingo / sonnentag / söndag

otroligt uppfriskande gårdag må jag säga. jag, maria & linnsan möttes först upp på sportbar för lite frulle (picado, bläckfisk & toast) & för att sen hitta en buss som kunde ta oss en bit från funchal. lättare sagt än gjort - indeed. fick iallafall tag i en buss tillslut, till canico, ha ha. så vi hoppade på & hoppade förvisso inte av i canico, nej nej. tog förorten som bestod av ödemark samt ett pestanahotell istället. som tur var vände ju bussen vi åkt med dit, så vi tog samma buss tillbaka, samma busschaufför, tillbaka till canico city. där tog vi en liten fika & sen bussen tillbaka till funkis (samma busschaufför igen, så vi gjorde nog hans dag. han bara garvade).

maria & jag bestämde oss för att gå på bio & sagt & gjort. gick för att se The Other Boleyn Girl. heeeelt klart sevärd. fast det kanske är jag som är blödig. men jag rekommenderar den absolut.

0 comments: