2008-04-21

só fala um pouco

jöbbijubb. slutade för en halvtimme sen & det är gött. nu är det bara att rensa hjärnan & javisst, tillbaka till skolbänken ska man. klockan 19 från & med idag går jag & linn nämligen i privatlektioner i portugisiska två gånger i veckan. dösweet. & för 1200:- i månaden + 500:- i böcker har jag verkligen inte råd att inte lära mej nåt. så nästa gång jag kommer hem ska jag svänga loss med portugisiskan. be so sure.
tog bara ett år för mej att inse att det är dags att inte vara verbalt handikappad längre. + att det är ju inte så långt ifrån spanskan vilket talas av sjukt många människor i världen, så det blir nice att äntligen göra sej förstådd/förstå.
samtidigt känns det bra att man på nåt sätt kommer in mer i kulturen & inte känner sej som en bortskämd skandinav som minsann är för bra för att inte kunna språket. många av de portugiser jag berättat för att jag börjar i grisiska gillart iallafall. här är det ju jävligt tydligt att dom inte behöver lära sej engelska i skolan iallafall ^^
ah men det ska bli nice iallafall, med en hobby & nåt att lägga huvudet mot istället för jobb/öl/sova/jobb/öl/sova. nice det. wish me luck :)

0 comments: