2008-04-18

fácil de entender

micket bra dag. nu igeeeen. haha. efter jobbet drog jag & linn till finsk/svenskan som har portugiskkurser & på måndag (ett år senare) börjar vi alltså på riktigt i portugisiska. how wonderful. är tamefan tillochmed för dyrt för att man inte ska lära sej, så nu jävlar. ehe.
sen kom maria & hämtade upp mej, vi drog till cdl för tuttifrutti-poncha & sen tillbaka till funkis. hoppade av vid irländska & mötte upp andré på lite öl. sen joinade stefan, katja, linda & dansken & ett par amerikaner. en av dom ville ta med mej till USA, till hans föräldrar, & be dom lyssna på mej angående ateism. haha!
sen blev det drama, då nya dansken tydligen är nazze & dessutom ska gå nazzetåg på MADEIRA där 99% av alla är mörkare (boa sorte, stúpido) på söndag/måndag
(hitlers årsdag tydligen). micket moget av en 34-åring säger jag. men det blev trevligt tillslut anyway & jag & andré ska nog ses en sväng imöra också. tydligen nåt bra espetadaställe i cdl-krokarna. känns bra att ha nån att umgås med som kan lära en portugisiska. vi har ju en gemensam nämnare också = matilda :) så vi har ju rätt micket att tala om. hih.

& idag sa svempa att det förmodligen första gången han sagt något jag inte hade svar på tal på. undrar om det handlar om försvarspositioner eller om .. ja, svar på tal? vet inte riktigt hur jag ska ställa mej till saken ifråga iallfall.

& imorgon är det ÄNTLIGEN FREDAG & ÄNTLIGEN köpsikapana. wonderful. i can't wait. stefan har ju inflyttningsfest & sådär imorrn också. supahnajz.

0 comments: