2007-11-18

man säger ju exempelvis inte att ett äpple har avlidit?
söndag & inte en droppe alkohol har förtärts denna helg. inte i veckan heller för den delen. eller ja, delade ju på den där flaska vinet med bella, samt 2 ponchas i torsdag, men förutom det är jag ren som en nyutspunnen ros. eftersom min mage verkar ha tagit ut längre semester än väntat (då den inte fungerat sen jag kom tillbaka från sverige), vill jag inte blanda ner en massa sprit i den också. sen är det ju det där med nyttigheten överalg. kanske därför magen lagt av också. så jag får väl se till att slå tvåflugor i en smäll, så kanske jag loosar några kilon & ett par finnar på kuppen & det ska man väl inte klaga över.

maria ringde & väckte mej vid halv 4 (nåja, jag var väl vaken) inatt. hon lät borttappad, ynklig & allmänt ..liten? hon var soet när hon kom hem iallafall & vi trippade ut på balkongen & hon berättade om natten, när jag legat hemma & sovit skönhetssömn. vi håller på med ett hemlighetsmakeri, som jag drömt ljuva drömmar om de här nyktra nätterna.


0 comments: