2008-05-27

inte som andra mammor

sitter här i min ensamhet & tänker på lilla mams. & har precis önskat henne en bra Mors Dag i efterskott. jag kan med råg i ryggen säga att hon på riktigt är världens bästa mamma. låter helt klart klyschigt & alla tycker väl så om sina mammor givetvis.
vill inte gå in på varför för mycket, men att mer eller mindre hålla koll på 3 barn (bland annat en otroligt okontrollerbar och alladeles för bortskämd, skärrad & otacksam tonåring. that was me, vill säga.), jobba 24/7, samt skrapa ihop skärvorna & försöka limma ihop dom från det tidigare kaotiska förhållandet/livet.
& sen på det vara alla vänner, kollegor, familjemedlemmar till hands & alltid finnas där i vått & torrt oavsett sinnestillstånd & ork, alltid sätta sej själv i andra, tredje & fjärde hand, tycker inte bara jag förtjänar ett "glad mors dag, mamma" utan en helt upp & ner stående eloge.
du är inte bara en grym människa mamma, du är sjukt envis, du är förvånansvärt stark, & har ironiskt nog en fantastisk humor & försöker alltid vara go & glad. & nu är det min tur att stå bakom dej, precis som du stod bakom mej alla år av kaos. jag kommer snart hem till dej, lilla mamma.

0 comments: