2008-05-14

skatteverket, my ass

sitter & skickar mail till skatteverket gällande min deklaration jag fortfarande inte skickat in. dom sa till min käre mor att dom skickat ner deklarationen till mej på madeira förra veckan. vad tror dom. att jag hinner deklarera & skicka in det så att det landar i karlstad vid den här tiden imorgon? eh, don't think so. jävligt osmart av dom att inte informera stakars lila svinska fika som inte vet hur det funkar med deklaration, när hon ringde & berättade att hon flyttar till portugal. svensk kundtjänst i ett nötskal. and i should know.. & what's up med deras telefontider egentligen? till första växeln man ringer säger dom nåt i stil med "stängt, men vill du ha hjälp ändå, ring det här numret ---" & så ringer man dit, och det är lika stängt där. DÅ SKITER JAG VÄL I ATT DEKLARERA DÅ. om det är så ni vill ha det. men då blir man säkert kallad skattefifflare när man kommer tillbaka till sverige. skyll er själva. hårt mot hårt.

& vem är villig att förklara hur det egentligen funkar med skatt? vad det är som avgör om man får tillbaka eller får betala? stakars lila svinska flika fatar nada.

0 comments: