2008-05-13

konsten att förstöra en dag

varje morgon jag kommer till jobbet har jag en speciellt "varje-morgon-jag-kommer-till-jobbet"-rutin. om denna rutin blir rubbad eller störd på något vis kan hela min dag rasa samman. det första jag gör är att stänga av ljudet på mobilen. det andra jag gör är att hämta kaffe, juice & vatten. det tredje jag gör är att starta datorn & äta frukost samtidigt som datorns alla program går igång & jag läser aftonbladet & dagens.
idag är en sån dag då hela dagen blivit en aningens mentalt massakerad då för det första, mobilen var redan på ljudlöst, för det andra, KAFFET var slut. VATTNET var slut. jag fick nöja mej med juice, samt att, för det tredje, min IQ-befriade dator inte stängt av sej när jag tryckte på "stäng av"knappen igårkväll, vilket gjorde att allting redan var igång.
i samband med denna förvirring utlöste ett sakta men säkert kaos inom mej. det blev liksom inget "lugnet före stormen" som det brukar bli, utan mer: " stormen". har suttit mest apatisk hela dagen. knappt reagerat när det ringt & inte fokuserat på nånting alls egentligen (utom min käre mor som knappt är en dag över 40, men envisas med att skicka brev till skattekontoret, istället för mail).
klockan är nu 14:28. fortfarande inget kaffe. ingen har bytt vattnet. folk håller mer eller mindre på att förvandlas till mindre monster typ the gremlings & alla är sura & griniga. precis som vanligt med andra ord. he he he.

0 comments: