2008-05-24

schlagerfeber

japp, man får väl följa schlagern i brist på annat tidsfördriv. hittills tycker jag inte att det är några speciellt bra bidrag heller. what's up med spanien liksom? turkiets sångare är sjukt snygg + bra låt. tråkig scenklädsel bara. portugals bidgrag måste jag väl digga känner jag. även om jag inte är så stort fan av fado. sen att hon sjunger "senhora do mar" (damen av havet liksom?) ... (+ att hon kommer ju faktiskt från madeira & samma ställe som cristiano ronaldo) perrelli.. aah hon är ju grym såklart. den enda av "artisterna" som har riktig schlagerröst. som en ny tappning av carola. lite blondare hår, lite mer plast & lite hårdare make. i like. öst-länderna kör på sina vampyr-pirat-matrix-teman (vart får dom allt ifrån?) & finland på hårdrock. & vad hände egentligen med alkis-malta?

tror att det kommer bli en relativt jämn match mellan perrelli, island & hon klänningkopian. min röst går självklart till sverige, men röstar lite i smyg på snygg-turken också.

vs.

0 comments: